Monday, July 20, 2009

LAWAK HANTU

Dua hantu baru saja meninggal sedang berbuak-bual di dalam kubur:
Hantu 1 - Sebab apa kamu mati?
Hantu 2 - Aku mati kesejukan.
Hantu 1 - Bagaimana rasanya mati dalam keadaan beku?
hantu 2 - Tidak terlalu sakit, mula-mula terasa sejuk lalu lama-lama badan mulai beku dan seterusnya tahu-tahu sudah berada di sini. Awak pula kenapa mati?
Hantu 1 - Serangan jantung........ Saya selalu curiga isteri saya menduakan saya. Jadi suatu hari saya balik awal daripada mengacau orang. Saya mendengar suara lelaki lalu saya lari ke bilik dan dapati isteri saya baring di katil, tapi tak ada orang lain. Saya buka almari, pun tak ada orang, saya lai ke dapur tak ada orang. Saya lari ke bilik mandi juga tak ada orang, tiba-tiba saya kena serangan jantung lalu mati.
Hantu 2 - Sayang sekali, cuba kalau waktu itu awak buka saja pintu peti ais, mungkin kita berdua tak mati lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails